Toertocht informatie.

IJs- en Wederdienende organiseert de IJsvereniging Leek de Leekstermeer Toertocht. Op deze pagina staan alle details over de toertocht.

Voor actuele informatie over de Leekstermeer Toertocht volg ons via Facebook, Instagram en Twitter.

Voor onderstaande vragen kunt u de antwoorden vinden op deze pagina:

Wat kost deelname aan de Leekstermeer Toertocht?

Welke afstanden kan ik schaatsen?

Vanaf wanneer kan er gestart worden?

Waar kan ik me inschrijven, opstappen en mijn medaille afhalen?

Welke parkeervoorzieningen zijn er?

Waar kan ik terecht voor medische hulp?

Wat kost deelname aan de Leekstermeer Toertocht?

Volwassenen (vanaf 18 jaar)

Kinderen (jonger dan 18 jaar)

Welke afstanden kan ik schaatsen?

Een ronde is 7½ km. Er zijn medailes voor 7½, 15, 30, 45, 60, 75, 90 en 105 km.

Vanaf wanneer kan er gestart worden?

Inschrijven en starten kan vanaf 10:00 uur op 3 locaties.

De inschrijving sluit om 15:00 uur tenzij het weer ons dwingt eerder te stoppen.

De 3 stempelposten worden om 17:00 uur gesloten tenzij ook hier het weer niet meewerkt.

Waar kan ik me inschrijven, opstappen en mijn medaille afhalen?

Er kan ingeschreven worden op 3 locaties waarbij de eerste locatie, bij de ijsbaan Nienoord in Leek, de voorkeur verdient in verband met de beschikbare parkeerruimte. Volg vanaf de parkeerplaatsen de borden "IJsbaan Nienoord" of "Inschrijven"

1.

IJsbaan Nienoord op Landgoed Nienoord, adres Schilhoek, Leek. Vanaf de ijsbaan kunt u via het bruggetje de oversteek maken naar het Leeksterhoofddiep. Hier kan opgestapt worden en bevindt zich ook stempelpost A.

2.

Paviljoen Cnossen aan de Meerweg 13, Nietap. Hier bevindt zich stempelpost B.

3.

Paviljoen Pool aan de Matsloot 1, Matsloot. Bij dit paviljoen staat stempelpost C.

Na afloop van de schaatstocht kunt u bij uw opstapplaats ook uw medaille afhalen.

Online inschrijven.

U kunt zich via de onderstaande knop ook online inschrijven voor de Leekstermeer Toertocht. Bij de opstapplaats van uw keuze wordt uw e-ticket gescand en ontvangt u een stempelkaart.

Welke parkeervoorzieningen zijn er?

Er zijn rondom het Leekstermeer drie locaties waar voldoende parkeerruimte is. Hieronder een overzicht en nadere details per locatie. Het wordt aanbevolen zoveel mogelijk gebruik te maken van de parkeervoorzieningen rondom het Centrum van Leek en bij Landgoed Nienoord. Alle parkeerplaatsen hier zijn op loopafstand van de opstapplaats op het Leeksterhoofddiep vanaf ijsbaan Nienoord. Let u vooral op de opmerkingen bij de verschillende parkeermogelijkheden.

Opstapplaatsen en parkeermogelijkheden:

Details P1:

Details P2:

Details P3:

Waar kan ik terecht voor medische hulp?

EHBO:

Centrale ongevallen coördinatie op paviljoen Cnossen. Hier zijn 3 medewerkers van het Rode Kruis gestationeerd, evenals voertuigen voor gewonden transport over het ijs. IJsvereniging Leek beschikt zelf ook over opgeleide EHBO-ers. Op de stempelkaart staat een NOODNUMMER dat u kunt bellen als er medische assistentie nodig is. Geef aan de coördinator door op welke lokatie u zich op het Leekstermeer bevindt.

EHBO locaties Leekstermeer Toertocht

Impressie van de Leekstermeer Toertocht 2012 georganiseerd door IJsvereniging Leek (12 februari 2012).  Een ARV media productie.